Elfack 2019

4 juli 2019

Vi vill tacka alla som kom förbi vår monter på Elfack och besökte oss på vårt mest succérika deltagande på Elfack någonsin. Inte mindre än 97,3% av er som besökte oss och svarade på vår enkät var nöjda med mötet och det är en upplevelse som är högst ömsesidig.

NKT flaf flying in the wind with grey sky
Stort intresse för AXAL TT 3.0 Endurance och AX Pro
På mässan introducerade vi nästa generation av Sveriges mest sålda mellanspänningskabel, AXAL TT 3.0 Endurance. AXAL-TT 3.0 Endurance är utvecklad och testad för att klara hårda nordiska förhållanden, med förläggning i stenig och oländig mark, extrema temperaturskillnader, tjällossning, is och vatten. Dessutom kunde vi stolt visa fram vår nya jordlina AX Pro som är världens första jordlina helt i aluminium. Det fanns ett stort intresse och Elinstallatören var bland annat förbi och intervjuade vår produktchef Ingvar Hagman om AX Pro och dess fördelar. Se intervjun på Youtube här.
Grattis till vinnarna av FQ Xtra tävlingen!
På installationssidan presenterade vi vårt senaste tillskott till vår populära Xtra-familj med FQ Xtra. Med den nya FQ Xtra har vi nu det bästa av båda världar; en kabel som är halogenfri och uppfyller krav till CPR cl. D men samtidigt har de lågfriktionsegenskaper som tidigare endast varit möjligt med PVC-kablar. För att visa hur snabbt och enkelt det är att dra nya FQ Xtra genom flexrör kunde mässdeltagarna prova den låga friktionen i vår FQ Xtra tävling där deltagarna skulle dra 5 FQ Xtra ledare genom en 8,5m lång flexrörsbana.
Vi vill gratulera följande vinnarna av FQ Xtra tävlingen som tog hem äran och pris!