NKT publicerar sin års- och hållbarhetsrapport 2022

22 feb. 2023

NKT har publicerat sina årsredovisningar som visar tillfredsställande resultat både finansiellt och inom hållbarhetsområdet.

Cables Black Green White

Under 2022 hade NKT en organisk tillväxt på 15 % för tredje året i rad och förbättrade EBITDA trots ett år med störningar i leveranskedjan och makroekonomisk avmattning.
- Vi är nöjda med vårt finansiella resultat där vi levererade i den övre delen av de finansiella utsikterna för 2022. För tredje året i rad ökade vi våra intäkter med 15 % trots ett extraordinärt år med störningar i leveranskedjan och makroekonomisk avmattning. Våra resultat utgör grunden för ytterligare tillväxt för att möta den ökande efterfrågan på kraftkabellösningar som drivs av den gröna omställningen. Jag vill också tacka alla medarbetare som har arbetat hårt under året, säger Alexander Kara, VD och koncernchef på NKT.
NKT visar också tillfredsställande resultat inom hållbarhet med en 20 % minskning av företagets CO2e-utsläpp, ökad mångfald i arbetsstyrkan och förbättrad säkerhet jämfört med förra året.
Läs de fullständiga rapporterna här: