Träffa oss på Elmässan

30 aug. 2022

Boka in den 17-18 oktober och träffa oss i monter G:01 på Elmässan i Kista för att höra mer om vårt mångsidiga produktsortiment, innovationer och våra smarta lösningar som bidrar till en bättre arbetsmiljö för elektriker.

NKT We connect a greener world logo green leaves background
NKT utvecklar, tillverkar och levererar effektiva och hållbara kabellösningar för byggnation, infrastruktur, energiförsörjning och telekom. Och vi är den totala leverantören - ditt kompetenscentrum för hela kraftledningssträckan. Kvalitetsprodukter klarar sig inte nödvändigtvis själva, kvalificerad rådgivning om val av rätt produkter för dina hållbara lösningar gör hela skillnaden.
Vad innebär detta för dig?
På NKT följer vi hela flödesvägen och har djupgående kunskap om din bransch. På Elmässan kan du få en inblick i några av de lösningar som vi kan erbjuda och vårt team av högkvalificerade personer är redo att hjälpa dig, precis där du behöver det. Kom och lär dig mer om Installationskablar och smarta lösningar som bidrar till en bättre arbetsmiljö för elektriker.
Grön energi och högre krav på hållbarhet
Varje dag ser vi att våra kunder ställer allt högre krav på hållbarhet. Klimatet och klimatpolitiken är nu på allvar på dagordningen och alla installationsföretag ställs inför ökade krav på dokumentation.
Fokus på att utveckla kablar och installationer som stöder hållbarhet.
Vi måste ta bättre hand om klimatet och minska användningen av jordens resurser. Detta gäller även för byggnadsindustrin, som länge har utsatts för påtryckningar för att den förorenar för mycket. Industrin behöver mer hållbara material med bevisad miljöpåverkan.
Därför arbetar vi dagligen med att utbilda och ge råd om grönare och mer miljövänliga lösningar som möjliggör hållbarhet. Det handlar också om mer än materialval och energiöverföring. Social hållbarhet handlar till exempel om att skapa en attraktiv arbetsmiljö som främjar hälsa och säkerhet. Genomtänkta ergonomiska lösningar får oss alla att trivas och göra ett bättre jobb.
Vi ser fram emot ditt besök i vår monter där du kan njuta av en god kopp kaffe. Kom förbi för en pratstund om ditt projekt eller information om våra produkter och passa samtidigt på att delta i vår tävling där du har möjlighet att vinna en elsparkcykel.
Mässans öppettider: Onsdag 19 oktober: 9.00 -17.00 Torsdag 20 oktober: 9.00-16.00
Vi ser fram emot att träffa dig. Tillsammans hittar vi en lösning som passar dina behov.

Per Blomkvist

Key Account Manager Installatör & Industri